Frontpage Slideshow | Copyright © 2006-2011 JoomlaWorks Ltd.

De 10 mai: Monarhia si publicitatea

regina-maria-tipografie Daca Romania de astazi trage din greu pentru a da bine in lume, prin flyere, pliante de prezentare sau logo-urile mai mult sau mai putin inspirate din imagini de stock, care ne plaseaza in scandaluri de top, situatia era cu totul alta in urma cu aproape 100 ani: regalitatea romana era cu adevarat stimata, iar Regina Maria era una dintre doamnele cele mai respectate ale acelei lumi. De-aici pana la folosirea acestui enorm val pozitiv de imagine in activitatea de marketing, a fost doar un mic pas. Iar Regina a ajuns in tipografie!

Advertising de rang inalt

Placut impresionata de calitatea produselor cosmetice ale unei firme americane, Regina Maria a Romaniei accepta, in semn de multumire, sa sustina aceasta companie. Astfel, in 1925, J.W. Thompson o invita pe suverana noastra sa apara in reclama pentru produsul Pond’s Cold Cream.  Regina accepta, iar imaginea ei vedea lumina tiparului acompaniind produsul american in machetele publicitare din presa internationala. Cu adevarat interesant este modul in care Thompson isi promoveaza compania, sustinand in primul rand imaginea Reginei, afirmand ca niciun invitat regal din cei care pusesera vreodata piciorul pe meleagurile de dincolo de Atlantic nu a fost atat de apreciat pentru frumusete precum Maria de Romania. Iar faptul ca aceasta ii recomanda produsele, facea ca micuta cutie cu crema sa dobandeasca aura unui adevarat giuvaier. Cu fiecare coala tiparita si cu un asemenea pasaport mediatic, Romania avea multe usi deschise, si nu-i deloc de mirare ca se vorbea despre Bucuresti (de bine) peste mari si tari.

Regina Maria punea, asadar, bazele testimonalului, scrisoarea sa de apreciere la adresa produselor respective fiind prezentata publicului larg, care isi va dori sa foloseasca cremele Pond’s pentru a “gusta” un pic din farmecul regalitatii.  Ideea acestui tip de recomandari e preluata rapid si la nivel local, mai multe companii autohtone folosind in reclamele ce ieseau din tipografie scurte texte de multumire din partea clientilor. Fluturasii publicitari sau pliantele, machetele publicitare din ziarele vremii, mai toate au adoptat aceasta reteta si au sustinut vanzarea produselor intr-o lume care incepea sa se invarta din ce in ce mai repede.

10 mai, Ziua Nationala a Romaniei intre 1866-1948, este o frumoasa clipa de aducere aminte a unor vremuri in care a fi roman era motiv de reala mandrie, care, potrivit celor spuse mai sus, se si putea vinde bine, la nivel international. Indiferent de optiunile politice, de pareri pro sau contra unei forme de guvernamant sau de organizare statala, trebuie sa cunoastem si sa respectam frumosul in tot ce-a fost, indiferent de unde a provenit, pentru a putea sa-l regasim in viitor.

Revenind in prezent, voi ce politician contemporan ati vedea intr-o tiparitura publicitara, si ce serviciu sau produs ar putea promova? :)

You are here: Blog > De 10 mai: Monarhia si publicitatea